Digital Transformation

Care este strategia ta de transformare digitala?

Atunci cand incercam sa definim transformarea digitala, devine evident ca termenul in sine reprezinta o umbrela destul de vaga, insemnand ceva diferit in functie de domeniul in care este aplicat. In ciuda acestui fapt, exista, fara indoiala, o tema comuna care sta la baza miscarii de transformare digitala: dorinta de a rezolva anumite problemele care pot aparea in cadrul companiei tale si de a imbunatati experienta clientilor tai cu ajutorul tehnologiei.

Companiile incep sa acorde din ce in ce mai multa atentie transformarii digitale. Potrivit unui sondaj recent realizat de M247, transformarea digitala reprezinta cea mai mare prioritate a anului 2019, si a treia cea mai importanta pentru urmatorii 2 ani, imediat dupa serviciile de migrare in cloud si cloud hibrid. Dar fiind atat de mult deschisa interpretarilor, cum poti implementa o strategie clara? Si de fapt, ce este o strategie de transformare digitala? Cum o poti pune in aplicare astfel incat sa se adapteze cel mai bine la o piata mereu in schimbare?

Citeste mai departe pentru a afla cateva aspecte esentiale pe care trebuie sa le stii despre transformarea digitala.

Cum definim strategia de transformare digitala?

Unele persoane cred ca strategia de transformare digital reprezinta interactiunea cu o varietate de tehnologii. Iar altii cred ca adoptarea unei strategie de cloud ca prima optiune inseamna ca pot bifa coloana de transformare digitala. Dar la originea acestei strategii, in cazul fiecarei organizatii, sta intelegerea evolutiei comportamentului clientului si modalitatile prin care companiile pot folosi tehnologia digitala pentru a atinge stadii superioare de interactiune cu clientii. De fapt este un concept destul de simplu, care iti da posibilitatea de a oferi o mai buna experienta clientilor tai.

Desigur ca transformarea digitala nu se opreste aici – nu are un impact doar asupra clientilor tai. Iti afecteaza intreaga companie, de la angajati si furnizori pana la toate partile interesate. Avand un astfel de impact asupra tuturor aspectelor companiei tale, este necesara implementarea unei strategii care sa-ti asigure atingerea obiectivelor si sa te mentina pe o directie clara.

Strategia de transformare digitala presupune toate etapele necesare pe care trebuie sa le urmaresti pentru a alege tehnologia potrivita sa-ti imbunatateasca metodele si serviciile de relatii cu clientii, precum si sporirea profitului.

De ce ai nevoie de o strategie de transformare digitala?

In lumea digitala de azi, mereu in schimbare, a avea o strategie de transformare digitala nu mai este doar o optiune, ci o necesitate. Implicatiile care reies din neacordarea atentiei tendintelor actuale ale consumatorilor, dar si de a nu oferi o prezenta digitala pentru interactiunea cu clientii, inseamna ca iti va fi din ce in ce mai greu sa ai succes pe o piata extrem de competitiva, acolo unde alte companii reusesc sa tina pasul cu aceasta continua evolutie, dar si cu cererea moderna din ce in ce mai mare pentru interactiunea digitala.

Realitatea lumii de astazi inseamna ca istoria companiei tale, precum si reputatia construita de-a lungul anilor nu mai sunt de ajuns pentru a te tine in joc. Noi startup-uri apar in lumea digitala, asa cum sunt Deliveroo, Uber, sau Airbnb. Acestea si-au facut loc in viata noastra sub forma de aplicatii, avand inradacinata transformarea digitala chiar in esenta serviciilor lor, fiind acceptate in unanimitate de societate, devenind povesti de succes.

Toate acestea s-au intamplat pentru ca in compartamentul consumatorilor a avut loc o schimbare vizibila care a favorizat startup-uri de acest fel. Aceasta schimbare nu se aplica insa companiilor din toate industriile. Daca totusi aceasta se aplica companiei tale, atunci te sfatuim sa confirmi aceste convingeri printr-o analiza amanuntita, iar daca rezultatele confirma ceea ce tu banuiai, atunci ofera-i companiei tale posibilitatea de a se adapta in consecinta. La urma urmei, vrei sa fii sigur ca vei implementat strategia de transformare digitala corecta, la momentul potrivit, avand obiectivele potrivite in minte.

Cum transformi o strategie de transformare digitala intr-una de succes?

Atunci cand vorbim de strategia de transformare digitala, sunt cativa pasi pe care trebuie sa-i urmezi pentru a avea succes:

  • Schimba viziunea companiei tale – Absolut toata lumea trebuie sa fie de acord cu strategia de transformare digitala, inclusiv partile interesate, manageri, si alti angajati. Acestia sunt oamenii care vor avea cel mai mare impact asupra succesului sau esecului strategiei implementate.
  • Transforma-ti obiectivele in metode, si gandeste-te la ce vrei sa obtii sau sa schimbi, dar si cum toate acestea pot fi realizate. – De exemplu, daca obiectivul tau este sa cresti vanzarile, poate ca trebuie sa optimizezi website-ul implementand instrumente analitice care urmaresc experienta clientilor tai online.
  • Analiza este cea mai importanta in continuare, mai ales pentru ca mai mult ca niciodata trebuie sa-ti cunosti clientii si mai bine. – Afla ce ii aduce pe website-ul tau si ce ii face sa cumpere online? Ce device-uri si canale de social media folosesc cel mai des? Cand sunt ei conectati la internet? Toate aceste informatii te vor face sa te adaptezi nevoilor clientilor tai fara sa simti ca nu esti sigur de ce faci.
  • Alege tehnologia potrivita – technologia digitala aleasa trebuie sa aduca un beneficiu fiecarui aspect al business-ului tau, incurajand colaborarea, eficienta si productivitatea.
  • Mergi inainte – Transformare digitala nu are un punct final (sau cel putin nu inca). Asigura-te ca nu te afli printre cei care cred ca odata implementata strategia nu mai trebuie sa faci nimic altceva. Pe masura ce lumea continua sa se dezvolte, iar preferintele clientilor evolueaza si se schimba, asa ar trebui sa faca si compania ta.

Nu am facut decat sa prezentem in linii foarte mari strategia de transformare digitala – evident ca acesta este un subiect mult mai vast, despre care se poate scrie foarte mult. Totusi, ceea ce putem afirma cu siguranta este ca in lumea digitala de azi, fiecare companie are nevoie de o strategie de transformare digitala. Fara o astfel de strategie, vei pierde teren in fata competitiei. De aceea este indicat sa investesti timp si bani pentru a gasi si implementa cea mai buna strategie care sa se potriveasca nevoilor si obiectivelor companiei tale.

M247 este compania de care ei nevoie pentru a-ti pune strategiile de transformare digitala in actiune. Fie ca ai nevoie de servicii pentru migrare in cloud sau de servere dedicate, M247 este la fiecare pas alaturi de tine